Beszéljük meg egy sör mellett!

Rendhagyó programajánló: A „Jövő utcája”; a tényleg „0-99-ig” program

2019. április 24. - IT Kocsma Admin

 

Olyan elfoglaltságot találni hétvégére, ami gyakorlatilag korhatár nélkül tényleg mindenkinek, de mindenkinek ajánlható, még a programokkal zsúfolt Budapesten is óriási kihívás. A csavar a dologban az, amit ma sokféle szóval illetnek, de nevezzük most egyszerűen technológiának. Ehhez ugyanis valamilyen viszonyulása mindenkinek van, és ezt helyezi középpontba az április 26-27-i „A Jövő Utcája” interaktív, utcai kiállítás.

Be lehetne úgy állítani a jövőt és a digitális cuccokat, mint a fiatalok, meg a különböző, ábécé végi generációk ügyét, de az igazság az, hogy a múlt században született szülők és a valóban idős generáció is megélik valamilyen módon ezeket a ma zajló, sokszor extrémnek tűnő vagy éppen tényleg extrém változásokat.  A srácok a színtiszta kíváncsiságot képviselik, és villámgyorsan magukévá tesznek minden újdonságot, a másik végletben pedig a félelemmel vegyes, óvatos érdeklődés bizonytalankodik. Közöny és középszer ebben a témában nincs, és amikor a kiállítás előző éveiből előkerülnek képek, azok egyértelműen illusztrálják a fentieket.

„A Jövő Utcája” szervezői tulajdonképpen egy tanösvényt hoznak létre, amin végighaladva különböző témakörökben mutatják meg magukat a különféle vívmányok és technológiák. Amikre kár rásütni, hogy mindez a jövő, inkább az a helytálló, hogy mindez a jövőnek az a része, amit a mai ismereteink szerint látunk belőle és már így-vagy úgy, használunk is.

Tovább

„A gyakorlat a képesség alapú toborzás felé mutat.”

Vajon tudna egy robot jogi állásfoglalást adni, könyvelést készíteni, esetleg pénzügyi tanácsadást nyújtani? Néhány év múlva valószínűleg igen, akár hatékonyabban is, mint az ember. Húsz éven belül a digitalizáció hatására világszerte akár 380 millió embernek, köztük a mai magyar munkavállalók közel felének kell majd pályát módosítania, ugyanakkor ezzel párhuzamosan egyre értékesebbé válik majd a kreativitás, a konstruktivitás, az együttműködési készség – vagyis minden, ami emberi.

 Interjú chatbottal

A Magyar Telekom innovációs rendezvénysorozata, a MOST Fórum „Mesterséges intelligencia – intelligens mesterségek” című kerekasztal-beszélgetése a munkaerőpiac és a digitalizáció kapcsolatát járta körbe. A témáról pedig Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief HR Officere, Megyeri Mirtill, a zynern.com társalapítója, Szekeres Péter, a Neticle ügyvezetője és Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője beszélgettek. Már a beszélgetés elején kiderült, valószínűleg meg kell barátkoznunk a gondolattal; a közeljövőben egy állásinterjún nem a leendő főnökünk, hanem egy chatbot teszi majd fel a kérdéseket. Az új munkaerő kiválasztásának folyamata sok tekintetben már ma is automatizált: a legmenőbb cégeknél gyakran mesterséges intelligencia keresi és válogatja ki a megfelelő képességekkel rendelkező kollégákat az egységesített, online munkaerő adatbázisokból.

Motivált, kreatív, rugalmas

Bár a Világgazdasági Fórum friss tanulmánya szerint a digitalizációnak köszönhetően 2022-ig nagyjából 75 millió munkahely fog megszűnni világszerte, közben ugyanez a folyamat 130 milliót is meghaladó új munkahelyet hozhat létre. „A technikai fejlődés folyamatosan új szakmákat szül, egyes felmérések szerint ezen szakmák egy részét ma még nem is ismerjük” – mondta Friedl Zsuzsanna. A szakember szerint a XXI. század digitális világában a humán faktor lesz az egyik legfontosabb tényező, vagyis felértékelődnek azok a képességek, amelyek meghatározzák, hogy egy munkavállaló mennyire tud beilleszkedni a munkahelyén, mennyire motiválható, mennyire kreatív. Utóbbi készség kulcsfontosságú: az új utakat megtaláló, konstruktív, fejlesztő gondolkodás várhatóan minden eddiginél nagyobb teret kap majd a gazdasági életben. Azok az együttműködést, közös, alkotómunkát segítő személyiségjegyek, kompetenciák, melyekkel a gépi intelligencia nem rendelkezhet, sok területen már ma is fontosabbak, mint a különböző papírokkal igazolt szakmai végzettség. A gyakorlat a képesség alapú toborzás felé mutat: egyre több munkáltató kompetenciákat keres, azt nézi, a jelentkező képes-e alkalmazkodni a környezetéhez és meg tudja-e tanulni azt, ami a munkája lesz.

Tovább

Bocsánat, elnézést, sajnálom! - Ideje leszoknod, ha te is ezt szajkózod!

Az utolsó pillanatban ugrasz be a liftbe, egy bűnbánó mosoly kíséretében gyorsan bocsánatot kérsz a bent állóktól és csak miután már kimondtad a szót jössz rá, hogy már megint olyasmiért kértél elnézést, amiért elég lett volna egy köszönöm is. Ismerős sztori? Olvasd el, mit tehetsz ellene!

Mikor kell és mikor nem?

A szakavatott coach első tanácsa, hogy első lépésként figyeld magad és próbáld megjegyezni, hogy egy átlagos napon mikor és miért kértél bocsánatot. Lesz, amikor ennek helye van, és ott lesznek azok a bocsánatkérések, amik teljesen feleslegesek voltak. Pár példa az előbbire. Ha mondjuk elkéstél egy értekezletről, akkor egyértelműen ok, ha belépsz és minden további magyarázkodás nélkül exkuzálod magad. Vagy, ha sietségedben ráléptél a menzán egy kolléga lábára, nyilvánvaló, hogy elnézést kérsz. De semmi szükség arra, hogy ha egy megbeszélésen azt mondod, hogy „bocs, ez nem volt valami eredeti ötlet. De a szakértő szerint akkor sem kell hamut szórni a fejedre, ha felhívod a fodrászodat és kérsz egy új időpontot, mert valami közbejött és nem tudsz megjelenni a következő hétre megbeszélt alkalomra.

A bocsánat a nők tünete

Vajon mennyire jellemző, hogy a férfiak bocsánatkérő hangot ütnek meg egy konferencián, amiért őket kérték fel az előadásra. A nők sokszor kezdik olyasmivel a mondandójukat, ami afféle szerénykedés, hitetlenkedés, bocsánatkérés. „Amikor felkérést kaptam erre az előadásra, először azt hittem, tévedés történt.” Ugye, ismerős szavak? Amikre egyébként semmi szükség nem lenne és tulajdonképpen ez esetben is a következőnek lett volna inkább helye: „Ezúton is köszönöm a meghívást, aminek nagy örömmel teszek most eleget.” Hm. Egy teljesen más világ, mit az előző. Egy kanadai szociológusnő megkérte a diákjait, hogy gyűjtsék össze, milyen helyzetekben találkoztak bocsánatkéréssel és utólag mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy milyen sokszor indokolatlanul. Mert, ha például késve érkezik a házhoz szállítással a pizza, vajon miért mondja azt a nő, aki a munkahelyére rendelt, hogy „Sajnálom, biztos nehezen találta meg a házszámot!”

Tovább

A toborzás legújabb platformja; Snapchat

Igen, Snapchat, mert ez a platform többé már nem csak a gyerekeké! Már öt éve, hogy létezik ez az applikáció, ami a tinédzserek körében akár le is áldozhat, de a felnőttek körében egyre népszerűbbé válik.

Az app lényege

Kutatások szerint a felhasználók 45 százaléka 18-24, 26 százaléka 25-34 év közötti, a többiek pedig már mind 35 év felettiek. Bár kevesebb emberhez jutnak el a Snapchat üzenetek, mint akár egy FB kampány által, ugyanakkor 75 százalékban sikerrel landolnak. A legnagyobb előnyeként tartják számon, hogy személyre szabható, jól pozicionálható, gyors és olcsó felület, ráadásul folyamatosan bővül a felhasználók köre. Az app egyik legfontosabb eleme és tulajdonsága az, hogy megtekintés után automatikusan törlődnek az üzenetek. Az átküldött képeket csak bizonyos ideig lehet látni, ez pedig elég újszerűen hatott a piacon ahhoz, hogy az Egyesült Államokban viharos gyorsasággal kezdjen el terjedni az alkalmazás. Minden második készüléken ott volt és van a Snapchat, amivel ma már csoportoknak és személyeknek is lehet üzenni, és nemcsak fotókat vagy videókat lehet küldeni, de szövegeket és rajzokat is. Ahogyan a toborzási marketing egyre inkább távolodik a hagyományos csatornáktól, úgy egyre inkább az alternatív eszközök kerülnek a fókuszba, de legalábbis gazdagítják az eszköztárat. Azt azért érdemes megjegyezni, hogy bármilyen izgalmasak is ezek a lehetőségek, vannak buktatóik, tényezők, amiket, ha figyelmen kívül hagyunk, akkor sikertelen lesz a kampány.

Vedd figyelembe a platform sajátosságait!

Kezdjük az alapokkal: ahhoz, hogy hatékonyan toborozhassunk a weben, először el kell felejtenünk mindent, amiről úgy gondoltuk, hogy tudunk a közösségi médiával kapcsolatban. A Snapchat egy teljesen más platform, sajátos közösséggel, egyedi nyelvezettel és miliővel rendelkezik, szóval nem húzhatod rá azt, amit megtanultál az Insta vagy a FB kezelése során. Itt nincsenek címkék, lájkok és hashtagek. Bár megszokhattad, hogy ezeket alkalmazod és variálod, ahhoz, hogy javíts az eredményeken, de itt ezek kiesnek, hiszen a tartalom egész egyszerűen eltűnik egy meghatározott idő elteltével. Itt nem működik majd, ha látványos a stratégiád, amire persze szükség van, de nem szabad, hogy leríjon az üzeneteidről. Itt jön képbe az, amikor valóban őszinte, hiteles és spontán az, amit közölni szeretnél. Kicsit ahhoz lehet ezt hasonlítani, mint amikor egy buliba mész és szeretnél nagyon laza, cool megjelenést, de ehhez órákat kell azzal töltened előtte, hogy ezt a hányaveti, magabiztos stílust megteremtsd.

Tovább

Unalmas az időgazdálkodás? Akkor olvasd el, miért kéne mégiscsak alkalmazni!

Hogy egy nap úgy sikerüljön, ahogyan elképzelted, elkészülj a tervezett feladatokkal a munkában, legyen edzés, tele hűtő ás valami pihentető kikapcsolódás is a napban, nagyon sok tényezőnek kell klappolnia. Konkrétan néha elég egy hosszabbra nyúlt Instagramozás is ahhoz, hogy az egész rendszer boruljon. Pont ezért van az, hogy az időgazdálkodás még mindig a legkézenfekvőbb tényező, ami egy sikeres naphoz kell. Unásig ismételt tétel ez, mégis sokat számít, ha újra és újra átveszed, mik a legfontosabb apróságok. Úgyhogy tettünk egy szívességet, íme!

Először vegyük át listaszerűen a tételeket, utána 5 pontban kifejtjük a legfontosabbak lényegét.

  • Mindig a legfontosabb feladattal kezd a napot!
  • Tervezz ráhagyással!
  • Tarts rendet magad körül!
  • Amint a feneked széket ért, láss munkához!
  • A hétvégéket pihenésre használd!
  • Jutalmazd magad pihenéssel!
  • Aludj eleget!
  • Korlátozd a közösségi média használattal töltött időt!
  • Tanulj meg nemet mondani!
  • Dolgozz okosabban, kevesebbet!
  1. Kezd a napot a legnehezebb feladattal!

Nyilván ezt már egy csomószor hallottad. Ezt szajkózza mindenki, ha csak szóba kerül az időgazdálkodás. De azért, mert tényleg működik. A priorizálás eleve egy jó technika, ha pedig már látod a feladatok listáját és sorrendjét, kevésbé ijesztő, mi minden vár rád egyetlen napon. Lehet, hogy neked a legnehezebb egyben a legunalmasabb feladat is, ezért jobb reggel lenyelni a békát és későbbre hagyni az izgalmas projekteket. Ha két békát kell egymás után lenyelned, akkor is válaszd először a nagyobb békát, utána meg jöhet a kisebb. Ha meg csupa béka van azon a listán, lehet ideje új munka után nézni…

  1. Tervezz ráhagyással!

Ha tudod, hogy a heti riportot szerdán kell leadni, akkor készítsd el keddre! Ez borzasztó stréber hozzáállásnak tűnik az örök halogatóknak, de olyan hatalmas lelki terhet vesz le rólad az, hogy időt nyertél és a határidő előtt elkészültél, amit csak akkor értékelsz majd, ha magad is átélted. Ugyanígy hagyj időt egy-egy találkozó, előadás, megbeszélés előtt. Mindig az indul helyzeti előnnyel, akinek van ideje hangolódni, hagy magának időt akár egy következő feladatra, akár egy megbeszélés előtt arra, hogy a mosdóban rendbe szedje magát.

Tovább

Így kezeld az irodai románcot, avagy a legnagyobb hibák és tanulságok

A munkahelyen született szerelmek, akár hosszú távú kapcsolatokhoz és házassághoz is vezethetnek, másfelől nagyon ingoványos terepet jelentenek és egy csomó ostoba helyzetet, mind a párnak, mind a kollégáknak. De akkor mégis hogyan lehet ezt a helyzetet jól kezelni?

Kezdjük mindjárt a legrosszabb verzióval, amikor a munka és a magánélet találkozása munkahelykereséssel végződik, nem saját indíttatásból… A legszerencsésebb eset pedig az, amikor mindenki boldog, mert a pár is boldog és a kollégákat sem feszélyezi a helyzet. Egyik vagy a másik is előadódhat, tényleg azon múlik a dolog, hogyan kezelitek a dolgot. Az a tény, hogy a munkahelyeken szerelmi kapcsolatok is szövődnek meg a legkevésbé meglepő vagy ritka, végül is az életed nagy részét ott töltöd…

Céges policy avagy mit szabad és mit tilos

Kevésbé tűnik életszerűnek, hogy belezúg valaki Erikába a marketingről vagy Andrásba és az értékesítésről, egymást követik az ebédek a kantinban meg a kis üzenetek napközben, eközben mindketten felnyálazzák a vállalat etikai kódexét, hogy mi tévők legyenek. Pedig simán lehet, hogy olyan szigorúan szabályozott a munkatársak közötti kapcsolatot érintő passzus, hogy érdemes legalább tudni, mit várnak el és mire kéne figyelni. Ha meg mondjuk a kapcsolat nem is annyira extra fontos, csak egy kis laza románc, akkor lehet, hogy meg sem éri kockáztatni.

A munka „rovása”

Ha valaki profi a munkában és szeretne is az maradni vagy legalábbis a munkatársai szemében, akkor nem hagyja, hogy a viszony a munkája minőségét és a hatékonyságát befolyásolja. A legbanálisabb hiba, amikor azon kapod magad, hogy már két hete nem adtad le az aktuális riportot és túlélésre játszol, kizárólag a randik és a folyosói röpke találkák éltetnek. Ilyenkor lehet az a következmény, hogy ha rájönnek, hogy mi van a hanyag munkavégzés mögött vagy egyik vagy mindkét felet megkérik, hogy keressen új munkahelyet.

Tovább

3 önsegítő könyv, amik felérnek egy tavaszi nagytakarítással az életedben

Február végére az energikus, csupa mosoly kolléganőd is veszít a „harsogó színeiből”, te magad meg karácsony óta ugyanazt a két pulóvert és inget, blúzt váltogatod a bejáratott farmerrel. Újba kezdeni, ötletekkel előállni, sportos formába lendülni jártányi erőd sincs. Na, ilyenkor jön jól pár jó könyv és persze a naptár, amiben egyre közeledik március 1. mint afféle megmentő.

  1. Tina Seelig :Bárcsak húszévesen tudtam volna!

Habár a könyv címe arra utal, hogy milyen klassz lett volna, ha nem kell egészen mostanáig problémákkal küszködnöd, mert a megszerzett tudás birtokában sokkal egyszerűbbé válik majd az életed, az a helyzet, hogy  húszévesen talán nem is lettél volna nyitott erre a tudásra és bármilyen életkorban szuper megfogadni Tina Seelig tanácsait. Ez az a könyv, ami az első oldaltól sodor magával és mire a harmadik fejezethez érkezel, eljutsz oda, hogy teljesen másképp tekintesz a problémákra, kívül helyez a megszokott nézőpontjaidon és minden egyes nehézséget lehetőségként azonosítasz majd. Rengeteg példa gazdagít minden fejezetet, amelyek megmutatják, hogy a helyes válaszok, megoldások sokasága áll a rendelkezésedre, ha másként tekintesz rá, főképp, ha elrugaszkodsz attól, hogy valamit egyáltalán nem is lehet megoldani. Ezek a példák egyébként az iskolában megszokott tanulás teljes ellenkezőjét sorakoztatják fel, új és meglepő módszereket arra, hogyan lehet megismerni a világot és a saját képességeinket ehhez egészen szokatlanul alkalmazni. Tina Seeling rámutat, hogy akkor történik minden olyan, ami klassz és feldob, amikor nem automatizmusok szerint cselekszel. Egy szabály azért van, mégpedig a sokat emlegetett bátorság latba vetése, mert enélkül az egész nem fog menni. A szerző egyébiránt a Stanford Egyetem Menedzsment-tudományi Karának tanára, ahol vállalkozástudományt, innovációt és kreativitást oktat, az orvosi karon szerzett doktori címét és szoftverfejlesztőként is dolgozott.

tinaseeling.JPG


  1. Giulia Enders: Bélügyek - A belek csodálatos világa és a jó emésztés

 Ez a könyv már jó ideje kapható a könyvesboltokban, mégis van helye ebben a tavaszi válogatásban. Sőt az őszi és téli válogatásba is bekerülhet, meg a nyáriba is, mert ha elolvasod, rájössz, hogy tulajdonképpen milyen keveset tudsz arról, ami az evés kapcsán a szervezetedben történik. ennél fogva folyamatosan hibákat követsz el, aminek nagyon súlyos következményei lehetnek, elég, ha csak arra gondolsz – mindenféle ijesztgetés nélkül – hogy a második leggyakoribb daganatos megbetegedés a vastagbélrák. Amin hogyan is csodálkozhatnánk, amikor  egész nap ülünk egy munkahelyen és amit megeszünk, abban sincs sok köszönet…A legtöbben már azzal sem vagyunk tisztában, hogy a bélrendszer, ami 8 méter hosszú a legnagyobb szerve az emberi testnek, nem csoda, hogy akkor hatással van az egész szervezet működésére. Plusz az immunrendszer működése is nagymértékben függ tőle, olyan 80 százalékban! Egy szónak is száz a vége, ha tényleg hosszú távon, energikus és egészséges szeretnél maradni, egyszerűen nincs más választásod, mint foglalkozni a beleiddel. Ennek a könyvnek az elolvasása pedig a legjobb első lépés, mert Giulia Enders ez a fiatal német kutatóorvos nagyon szórakoztatóan, érthetően ír a bélrendszerről, még ha elsőre furának is tűnik a témaválasztás.

belugyek.JPG

  1. Bill Burnett, Dave Evan: Tervezd meg az életed!

Mindannyiunk életére hatással vannak a dizájnerek, ha nem is gondol ebbe bele az ember tudatosan a mindennapokban. Lakás, munkahely, utca, kávézók és még az erdő sem kivétel, mert azt valami sokkal nagyobb tervező hozta létre, de mégiscsak tökéletes rend szerint.Minden egyes tervezői feladat egy problémafelvetéssel kezdődik, aminek a megoldására egy csapat vállalkozik, akik addig finomítják az elképzeléseit, amíg el nem jutnak a lehető legjobb eredményig. Bill Burnett és Dave Evan, a Stanford Egyetem professzorainak gondolatmenete, hogy a fenti példa alapján a saját életedet is tervezőként kell az eredményes megvalósításig vinned. Mivel ők maguk is formatervezők, rengeteg gyakorlati tapasztalattal rendelkeznek és egy egész sor példán keresztül mutatják be a tervezői gondolkozásmódot. Hogy nem a levegőbe beszélnek; Bill Burnett nevéhez fűződik, többek között az Apple PowerBookja, Dave Evans pedig az első egerek kialakításáért felelős csapat vezetője volt az Apple-nél.

tervezdmegazeleted.JPG

 

Hiszünk a könyvek erejében, de azért ha szükséged volna tavasszal egy új állásra is, ahol alkalmazhatod a fent tanultakat, kattints és keresd meg a szakértőnket!

Hulladékmentes iroda? 7 tipp, hogyan kezdj bele!

A konyha mellett az iroda a másik neuralgikus pontja a hulladéktermelésnek és ez nemcsak az otthoni dolgozószobára, hanem a munkahelyi irodára is igaz. Elég, ha a papír-és aktahegyekre gondolsz, a műanyag reklámtollakra, iratkapcsokra, ragasztószalagokra és arra, mennyi egyszer használatos cuccot használsz a munkához. Hogyan lehet mégis nekiállni és elindulni a zero waste iroda felé vezető úton?

Az inspirációt a Zero Waste Home című könyv írója Bea Johnson szolgáltatta, szuper ötletei vannak és rengeteg tapasztalata, ezeket turbóztuk fel kicsit a blogra és hazai használatra, iránymutatóként.

  1. Mire nem jó egy adománybolt?

Elsőre nem jutna eszedbe, hogy egy adományboltba vezessen az utad, ha irodaszerre van szükséged. Nyilván nem a multik beszerzési osztálya számára lesz ez megoldás, de egy kisebb cégnek, kis vagy mikro vállalkozásnak jó ötlet lehet benézni és megvenni, ami másnak nem kellett (reklámtollak, lejárt kampányokkal, logózott jegyzettömbök stb.). Mert lehet, hogy ezekből a cuccokból is végül hulladék lesz, de legalább egyszer már legyártott dolgokat használsz és nem az új vásárlásával ösztönzöl új gyártására.

  1. Az újra a helyzet kulcsa

Vásárolj újratölthető ceruzát és tollat az eldobható helyett! A kollégáknak gyűrűs határidőnaplót, jegyzetfüzetet adj és így minden évben csak a belső oldalakat kell újravásárolni, nem az egész füzetet. (Mondjuk, amire Bea biztat, hogy maradék vagy már használt papírból fabrikálj noteszt csak valami nagyon elszánt, ügyes kezű irodavezetővel tudom egy munkahelyen elképzelni.) Ceruzából érdemes radír nélküli, kizárólag fából készült verziót venni, mert így egy az egyben lebomlik. A szövegkiemelőből is létezik már ceruza, ráadásul újratölthető is, így nem kell a műanyag – és nem lebomló- filcet megvenni. A papír beszerzésnél pedig nem olyan bonyolult a dolog, ma már egyértelműen van választék az újrahasznosított papírból is. És érdemes figyelni rá, hogy a nagy csomag is papírba és ne műanyag fóliába legyen csomagolva!

Tovább

„Teremtsünk olyan helyzetet, ami figyelembe veszi a különbözőségeinket!”

A diszkriminációról jól bejáratott véleménye van mindenkinek, ez a téma – szerencsére - olyan hosszú ideje van már porondon, hogy meghatározni és tetten érni is viszonylag könnyű. A pozitív diszkrimináció már sokkal vitatottabb és nem olyan régóta kutatott jelenség. Tas Gergellyel, az EPAM Talent Acquisition Team Lead-jével készült beszélgettünk.

 Rendhagyó helyzetben vagy a cégnél, hiszen sokáig vezetted a toborzó csapatot, ahol nők töltik be a pozíciók jelentős részét. Ha ez nem szolgáltatna elegendő tapasztalatot, még otthon is hasonlóak az arányok, hiszen férjként és két lány apjaként egyensúlyozol a neme közötti egyenlőség terepén. Neked mi jut először eszedbe a jelenségről, amit pozitív diszkriminációnak nevezünk?

Abból indulok ki, hogy a diszkrimináció így is, úgy is megkülönböztetés. Hiába rakjuk elé, hogy pozitív, valaki mégis az elszenvedője, akkor is, ha valaki másnak eközben kedvezünk.„

 Egyáltalán, hol húzódik a határ, honnan számít valami pozitív diszkriminációnak?

„Nagyon nehéz meghúzni a határt. Tudományosan sokszor bebizonyították, hogy ha valaki jobb megjelenésű, akkor az emberek eleve másként kezelik, okosabbnak, megbízhatóbbnak látják. De azért igaz lehet ennek a fordítottja is, ha egy nő „túl jól” néz ki, a sztereotípiák alapján azt feltételezhetik, hogy szakmailag nem állja meg a helyét. Előfordul olyan, hogy a kiválasztási folyamat során nehezebb elfogulatlanul megítélni valakit. Ha nem is lehet száz százalékig objektív senki, de a személyes szimpátiát félre kell tenni és kizárólag a szakmai háttérre figyelni, végül ez alapján dönteni. Egyébként mindez a férfi jelöltekre is vonatkoztatható. Kerültem már olyan helyzetbe, hogy valaki nagyon szimpatikus volt, biztosan jókat túráztunk és beszélgettünk volna együtt haverokként, de az adott pozícióra nem vettem fel, mert nem felelt volna meg.„

Tovább

Így tehetsz szert indokolatlan jókedvre hétfő reggel!

Szeretheted akármennyire a munkádat, lehetsz te a világ legmotiváltabb embere, akinek a munkája a hobbija, kizárt, hogy a hétfő, főleg egy januári hétfő a kedvenc napod legyen. Vasárnap már rád is lesújt a nyomasztó érzés, hamarosan bekövetkezik a hét első napja, amikor a reggel még sötét, ónos esőt jósolnak, amire hó esik délutánra és le kell adnod a munkát, amit pénteken otthagytál, utánad a vízözön… Akkor most vegyél egy nagy levegőt és nézd meg, mit tehetsz, hogy enyhüljön a kín!

  1. Hétvégi program – hétfő délután

A programtervezésben az ember vasárnap estig halad, eszébe nem jutna a többségnek, hogy hétfőre szervezzen valami klassz találkozót, mozit vagy egy jó koncertet. Pedig miért is ne? Egy haveri randival még a barátodnak is szívességet teszel, mert valószínű neki sem a hétfő a kedvenc napja. Gondolja bele, milyen lenne reggel úgy elindulni, hogy a hatos előadásra jegyed van a moziban vagy pizzázni mész a családdal! Az agyadat ezekkel a programokkal átállíthatod hétfői üzemmódról mondjuk szerdaira. Úgy kezdeni a munkát, nemcsak hétfőn bármelyik nap sokkal üdítőbb, hogy valami kellemes vár rád délután.

  1. Vegyél fel valami újat!

Azokat sem kerüli el a hétfő réme, akik home office-ban dolgoznak, sőt, lehet, hogy még rosszabbul indul a hét, ha felöltözni sem kell. A szabadúszóknak tehát a hétfői tipp, hogy ne pizsamában ülj le, zuhanyozz le, öltözz fel utcai ruhába, amiben jól érzed magad és csak ezt követően kezdj munkába! A bejárók számára hétfői vidító tanács, hogy tervezz meg valami a szokásosnál csinosabb szettet, ne a túlélésre játssz! Ha vettél pár új cuccot az utóbbi időben, akkor hétfőn avasd fel ezeket a darabokat!

Tovább