Az év HR trendjei közül összeszedtük a szerintünk legjelentősebbeket, de számos olyan érdekességet is szeretnénk a következő hetekben bemutatni, ami változást jelent a korábbiakhoz képest. Íme, a sorozat első része és a négy legnagyobb trend, Dorogi Péter tanácsadó tolmácsolásában.
Már más jelenti az előnyt a dolgozóknak
Az 1980 után születettek, vagyis az Y generáció ma a munkaerőpiacon dolgozók jelentős hányadát jelenti már, ezért érdemes odafigyelni az igényeikre, amelyek teljesen más alapokon nyugszanak, mint akár az őket megelőző X-eké vagy a még a munkaerőpiacon dolgozó idősebb korosztályoké. A következő években ők nyernek teret, ezért a HR cégeknek és osztályoknak tisztában kell lennie azzal, mivel lehet megfogni és megtartani e generáció legjobbjait. És jobb, ha tudják, hogy a csocsóasztal ideje lejárt; ahogyan a masszázs szék és az ingyen kaja a konyhában sem jelentenek majd különösebb vonzerőt a legjobbak számára. Ők már mást akarnak; együttműködést és valódi segítséget, mentorálást a vezetőiktől, aminek segítségével előbbre juthatnak. Azok a cégek juthatnak az ipszilonok legjobbjaihoz, amelyeknek nagyon erős a vállalati kultúrájuk és olyan küldetéssel rendelkeznek, amiben ezek a fiatalok perspektívát látnak és lehetőséget a fejlődésre.
Papírok helyett felhő
Ahogy a HR szoftverek kezdenek megfizethetővé válni, már nemcsak a nagyvállalatok, de a kis, közepes cégek számára is elérhetővé válik a HR technológia, azok a szoftverek, amelyek segítségével digitalizálhatók azok az adatok, információk, amelyekre a HR-nek szüksége van. A nagymennyiségű rendelkezésre álló adat, melyet a mai technológia könnyűszerrel dolgoz fel és rendszerez, sokkal több lehetőséget biztosít, hogy a szakemberek jobban megértsék az ügyfeleiket, az alkalmazottakat. A visszacsatolások, amiket a szoftverek biztosítanak az emberek tényleges viselkedéséről új távlatokat nyitnak; a döntéshozatal sokkal kézzelfoghatóbb, tervezhetőbb és pontosabb lesz.
Vállalati elkötelezettség új eszközökkel
Nem kell HR szakembernek lenni, bárki tudja, hogy a magas szintű dolgozói elkötelezettség egyenes arányban áll a teljesítménnyel és a termelékenységgel. A munkahelyi elkötelezettséget elérni azonban a legtöbb vállalatnak kemény dió, elég csak a munkahelyi elkötelezettség felmérésekre és azok „népszerűségére” gondolni a dolgozók körében. A 2017-e trend szerint alapvetés, hogy a HR-nek azon kell dolgoznia, hogyan, milyen eszközökkel erősítheti a munkavállalói elkötelezettséget; új utakat kell keresni, mert ez a kulcsa annak, hogy erősen elkötelezett kollégákkal induljon el a nap a munkahelyen.
A teljesítmény menedzsment leáldozóban
A hagyományos – fent is említett - munkavállalói felmérések nemhogy növelnék, de egyenesen csökkentik a dolgozók elkötelezettségét, nem lesznek tőle boldogabbak akkor sem, ha esetleg pozitív visszajelzést kapnak. Ezek helyett jóval hatékonyabb ma a személyre szabott fejlesztés, ami egyéni képességfejlesztést, rendszeres visszajelzéseket és egy olyan növekedési potenciált jelent, ami perspektívát mutat a következő évekre a dolgozónak.