Beszéljük meg egy sör mellett!

IT Kocsma

A legtutibb LinkedIn tippek, hogy rád essen a választás!

2018. augusztus 14. - IT Kocsma Admin

Munkát keresel vagy bővíteni akarod a szakmai kapcsolataidat? Ha a LinkedIn profilodat következetesen és okosan kezeled, akkor sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy pont a neked való lehetőségek találjanak meg. Így kezeldd a profilodat; kétrészes sorozatunk első részét olvashatjátok!

Ok, az alapokat mindenki tudja, a profilképed profi fotó, az adataid naprakészek legyenek, de van még egy néhány dolog, ami kiemeli a sorból a te oldaladat.

  1. Legyél niche márka!

Na, de hogyan lehet ezt elérni, amikor a LinkedIn-en több millió ember van? A válasz nem is olyan bonyolult: általános helyett mutasd a speciálist! Legyél te a válasz a keresletre, amire kicsi a kínálat! Olyan szavakkal írd le azt, amihez értesz, amikre ugyan viszonylag kisszámú keresés érkezik, de mivel nincs több száz vagy ezer konkurensed, könnyen kerülhetsz jó pozícióba. Nyilván kicsit nehezebb ennek fényében megírni, ki vagy te és mit tudsz, de sokkal jobban megéri, mint egy tömeggel versenyezni. Nem elég, hogy menedzser a pozíciód vagy éppen IT menedzser, menj rá a részletekre és akár a konkrét területet is jelöld meg, például repülőjegy értékesítő rendszerekkel foglalkozó IT menedzser. Lehet, csak 5 keresés lesz erre a kulcsszóra, de azok téged keresnek.

  1. Legyél a saját márkád sales-ese!

Ha már kitaláltad milyen márka is vagy és kinek kínálod magad, akkor ideje, hogy el is add ezt a különleges, egyedi terméket! Rengeteg olyan profil van a LinkedIn-en, ami ugyan összefoglalja, amit az illetőről tudni lehet, de ez kb. olyan, mint egy katalógus személytelen leírása, cikkszámmal és egy semmitmondó képpel. Olyan unalmas, hogy, aki keres, ásít egy nagyot és elmegy inkább kávézni. Ha veszed a fáradtságot, akkor végiggondolod ki az, akinek el akarod „adni magad”? Milyen a személyisége? Milyen a cég, ahol dolgozik? Hol van helyileg? Nagyvárosban vagy ipari parkban? Mi a céljuk, kit keresnek és miért? Tele a könyvesboltban a polc értékesítési guruk könyveivel, elég, ha kinyitod a tartalomjegyzéknél és a címek alapján gondolod végig, hogyan kéne eladnod magad és sokkal, de sokkal többet tettél, mint a többiek.

  1. Mesélj történetet!

Már tudod, hogy mitől vagy különleges és azt is, kinek akarod eladni ezt az egyedi, értékes „darabot”. Itt az ideje, hogy megírd a történetet, ami nem csak felkelti a figyelmet, hanem érzéseket is kivált; úgy, hogy a te embered, már írja is a levelet! Az emberek többsége utál írni és azt mondja, hogy „mindig is rossz voltam fogalmazásból”. De sokkal könnyebb egy emóciókat kiváltó sztorit megírni, ha felteszel magadnak három kérdést és ennek mentén kezded a „fogalmazást”:

  • A potenciális célcsoportod – azaz a munkáltató, akinek szeretnél dolgozni – milyen problémákkal küzd?
  • Mi enyhítheti ezeket a problémákat?
  • Milyen érzést szeretnél kelteni, mire a történeted végére ér?

Megint ajánljuk figyelmedbe az önképző könyveket, írásokat; a szövegírást, ami ehhez kell, akár egy-egy sablonos cikk vagy blog bejegyzés alapján magadévá teheted. És akkor lesz egy olyan sztori a tarsolyodban, azaz a profilodban, ami tényleg kiemel és egyedivé tesz. Az intróban tálalt sztori olyan érzelmi felütés, amit semmilyen pozíció vagy tapasztalat nem tud felülírni, szóval megéri törni a fejed és megszülni a történeted! Ha pedig már van egy befutó, érzelmeket megmozgató történeted, minden, ami ez alatt lesz, a tapasztalatok, a munkahelyek, azért vannak, hogy biztonságosan alátámasszák mindezt.

Ha érdekel a folytatás, kattints a jövő héten is, még több LinkedIn tippért!

linkedin-3157977_1920.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://itkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr6014179541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása