Beszéljük meg egy sör mellett!

IT Kocsma

„A gyakorlat a képesség alapú toborzás felé mutat.”

2019. március 28. - IT Kocsma Admin

Vajon tudna egy robot jogi állásfoglalást adni, könyvelést készíteni, esetleg pénzügyi tanácsadást nyújtani? Néhány év múlva valószínűleg igen, akár hatékonyabban is, mint az ember. Húsz éven belül a digitalizáció hatására világszerte akár 380 millió embernek, köztük a mai magyar munkavállalók közel felének kell majd pályát módosítania, ugyanakkor ezzel párhuzamosan egyre értékesebbé válik majd a kreativitás, a konstruktivitás, az együttműködési készség – vagyis minden, ami emberi.

 Interjú chatbottal

A Magyar Telekom innovációs rendezvénysorozata, a MOST Fórum „Mesterséges intelligencia – intelligens mesterségek” című kerekasztal-beszélgetése a munkaerőpiac és a digitalizáció kapcsolatát járta körbe. A témáról pedig Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief HR Officere, Megyeri Mirtill, a zynern.com társalapítója, Szekeres Péter, a Neticle ügyvezetője és Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője beszélgettek. Már a beszélgetés elején kiderült, valószínűleg meg kell barátkoznunk a gondolattal; a közeljövőben egy állásinterjún nem a leendő főnökünk, hanem egy chatbot teszi majd fel a kérdéseket. Az új munkaerő kiválasztásának folyamata sok tekintetben már ma is automatizált: a legmenőbb cégeknél gyakran mesterséges intelligencia keresi és válogatja ki a megfelelő képességekkel rendelkező kollégákat az egységesített, online munkaerő adatbázisokból.

Motivált, kreatív, rugalmas

Bár a Világgazdasági Fórum friss tanulmánya szerint a digitalizációnak köszönhetően 2022-ig nagyjából 75 millió munkahely fog megszűnni világszerte, közben ugyanez a folyamat 130 milliót is meghaladó új munkahelyet hozhat létre. „A technikai fejlődés folyamatosan új szakmákat szül, egyes felmérések szerint ezen szakmák egy részét ma még nem is ismerjük” – mondta Friedl Zsuzsanna. A szakember szerint a XXI. század digitális világában a humán faktor lesz az egyik legfontosabb tényező, vagyis felértékelődnek azok a képességek, amelyek meghatározzák, hogy egy munkavállaló mennyire tud beilleszkedni a munkahelyén, mennyire motiválható, mennyire kreatív. Utóbbi készség kulcsfontosságú: az új utakat megtaláló, konstruktív, fejlesztő gondolkodás várhatóan minden eddiginél nagyobb teret kap majd a gazdasági életben. Azok az együttműködést, közös, alkotómunkát segítő személyiségjegyek, kompetenciák, melyekkel a gépi intelligencia nem rendelkezhet, sok területen már ma is fontosabbak, mint a különböző papírokkal igazolt szakmai végzettség. A gyakorlat a képesség alapú toborzás felé mutat: egyre több munkáltató kompetenciákat keres, azt nézi, a jelentkező képes-e alkalmazkodni a környezetéhez és meg tudja-e tanulni azt, ami a munkája lesz.

Döntések adatalapon

Bár a mai turbulens munkaerőpiacon sem lehetetlen megtalálni a megfelelő kollégákat, de ehhez a kiválasztás során egyre inkább az adat alapú döntéshozatalra kell helyezni a hangsúlyt. A cégek eredményes toborzását segíti a Neticle is, mely szinte valós időben képes monitorozni, hogy a közösségi médiában milyen reakciókat vált ki egy-egy vállalat vagy márkanév. Mert, ahogyan Szekeres Péter elmondta, ma már nemcsak azt lehet és kell mérni, mit mondanak az internetezők egy adott cég szolgáltatásáról, de azt is, mit gondolnak a cégről, mint munkáltatóról.

most_forum_pepper.jpg

Ha nehéz a döntés, megmondjuk, mire van szükséged! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://itkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr3514721531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása