Biztos, hogy jól kezeled a LinkedIn profilodat?
Tényként kezelhető, hogy a munkaerőt már nem álláshirdetések útján keresik a cégek, sokkal inkább a közösségi média profilok alapján saját maguk kutatják fel a jelölteket, hogy ajánlatot tegyenek az általuk alkalmas jelöltnek. Munkavállalói szempontból úgy érdemes megközelíteni a dolgot, hogy a legjobb ajánlat beérkezéséhez a lehető legjobban felépített profilokkal kell rendelkezni. Ha pedig állásról van szó, az összes platform közül kiemelkedik a LinkedIn és ma már korántsem elég, ha egyszer feltöltötted az adataidat.
Nem véletlen, hogy ez a felület a legnépszerűbb a HR-esek körében, a vállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy a felhasználók száma egyre növekedjen. Jelenleg több mint 400 millió ember használja, a B2B szektor egyik legfontosabb „helyszíne” ez. Használd jól te is a LinkedIn-t, olvasd el az alábbi tanácsokat, és fordíts pár percet a napodból a kapcsolat- és márkaépítésre!
- Meghívót, csak személyeset!
Eleve ajánlott használni az ismerősök meghívásának funkcióját, hiszen minél szélesebb a kapcsolati háló, amivel rendelkezel, annál értékesebb vagy a munkaadónak. Az ismerőseid ajánlásairól már nem is beszélve. A meghívást nagyon egyszerű egy gombnyomással elintézni és az automatikus üzenetet használni, de sokkal hasznosabb, ha azt a pár másodpercet rászánod a levélírásra és személyesen üzensz. Elég, ha megfordítod a dolgot; te mire gondolsz, ha egy automata beállítást olvasol vagy egy udvarias, kizárólag neked szóló levelet?
- Legyél te is hírcsatorna!
Ha már kialakult egy viszonylag széles hálózat az ismerőseiddel, ideje, hogy kijelöld, melyik területen vagy szakértő. Pusztán a profilod, önmagában nem alkalmas erre, ehhez az kell, hogy napi szinten aktívan jelen legyél és ossz meg másokkal releváns tartalmakat. Kitűnő hír aggregátor alkalmazás a Feedly a téged érdeklő, a szakterületed témáiban megjelenő cikkek összegyűjtésére. Ha a megfelelő cikkeket, híreket, tartalmakat osztod meg, a saját márkádat építed vele.
- Használd a LinkedIn Publisher-t!
Azon kívül, hogy a szakmai, iparági híreket megosztod, kommentálod, azaz aktív vagy a hírek keringetésében van egy másik módja is, hogy szakértőként pozícionáld magad egy adott területen. Ez pedig a saját gondolatok közlése, cikkek írása, amire remek lehetőséget nyújt a LinkedIn Publisher. Egyértelmű, hogy a legtöbben nem gondolják úgy, hogy írásra termettek. Azonban, ha valaki veszi a fáradtságot és a saját szakterületén elkezd akár rövid terjedelmű szakmai anyagokat írni és azokat megosztja, szinte biztos, hogy felértékelődik a piacon, illetve észrevehetővé válik a HR-esek számára is.