Beszéljük meg egy sör mellett!

IT Kocsma

Így kezeld a LinkedIn profilod!

2016. október 24. - IT Kocsma Admin

Biztos, hogy jól kezeled a LinkedIn profilodat?

Tényként kezelhető, hogy a munkaerőt már nem álláshirdetések útján keresik a cégek, sokkal inkább a közösségi média profilok alapján saját maguk kutatják fel a jelölteket, hogy ajánlatot tegyenek az általuk alkalmas jelöltnek. Munkavállalói szempontból úgy érdemes megközelíteni a dolgot, hogy a legjobb ajánlat beérkezéséhez a lehető legjobban felépített profilokkal kell rendelkezni. Ha pedig állásról van szó, az összes platform közül kiemelkedik a LinkedIn és ma már korántsem elég, ha egyszer feltöltötted az adataidat.

Nem véletlen, hogy ez a felület a legnépszerűbb a HR-esek körében, a vállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy a felhasználók száma egyre növekedjen. Jelenleg több mint 400 millió ember használja, a B2B szektor egyik legfontosabb „helyszíne” ez. Használd jól te is a LinkedIn-t, olvasd el az alábbi tanácsokat, és fordíts pár percet a napodból a kapcsolat- és márkaépítésre!

 

  1. Meghívót, csak személyeset!

 

Eleve ajánlott használni az ismerősök meghívásának funkcióját, hiszen minél szélesebb a kapcsolati háló, amivel rendelkezel, annál értékesebb vagy a munkaadónak. Az ismerőseid ajánlásairól már nem is beszélve. A meghívást nagyon egyszerű egy gombnyomással elintézni és az automatikus üzenetet használni, de sokkal hasznosabb, ha azt a pár másodpercet rászánod a levélírásra és személyesen üzensz. Elég, ha megfordítod a dolgot; te mire gondolsz, ha egy automata beállítást olvasol vagy egy udvarias, kizárólag neked szóló levelet?

keyboard-1754921_640.jpg

  1. Legyél te is hírcsatorna!

 

Ha már kialakult egy viszonylag széles hálózat az ismerőseiddel, ideje, hogy kijelöld, melyik területen vagy szakértő. Pusztán a profilod, önmagában nem alkalmas erre, ehhez az kell, hogy napi szinten aktívan jelen legyél és ossz meg másokkal releváns tartalmakat. Kitűnő hír aggregátor alkalmazás a Feedly a téged érdeklő, a szakterületed témáiban megjelenő cikkek összegyűjtésére. Ha a megfelelő cikkeket, híreket, tartalmakat osztod meg, a saját márkádat építed vele.

 

  1. Használd a LinkedIn Publisher-t!

 

Azon kívül, hogy a szakmai, iparági híreket megosztod, kommentálod, azaz aktív vagy a hírek keringetésében van egy másik módja is, hogy szakértőként pozícionáld magad egy adott területen. Ez pedig a saját gondolatok közlése, cikkek írása, amire remek lehetőséget nyújt a LinkedIn Publisher. Egyértelmű, hogy a legtöbben nem gondolják úgy, hogy írásra termettek. Azonban, ha valaki veszi a fáradtságot és a saját szakterületén elkezd akár rövid terjedelmű szakmai anyagokat írni és azokat megosztja, szinte biztos, hogy felértékelődik a piacon, illetve észrevehetővé válik a HR-esek számára is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://itkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr8411835241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Crom77 2016.11.26. 08:51:02

Feltettem már néhányszor ezt a kérdést más álláskeresési blogokon, portálokon, de ismét felteszem itt is. Mi van akkor, ha nincs se LinkedIn, se Facebook, se semmilyen közösségi oldalam (mert alapból utálok minden közösségi médiát), akkor ennyire leszűkül a lehetőségem? A HR-es meg ne a közösségi profilom alapján akarja eldönteni, hogy behívjon-e interjúra, mert a neten bárki tud vetíteni, de gyakorlatban derül ki, ért-e tényleg ahhoz amire jelentkezett. Ha meg behív engem vagy bárki mást akit a LinkedIn-en talált meg, onnantól egyenlő az esély. A HR-es dolgozzon meg a pénzéért, és azért mert valaki nincs rajta egyik közösségi portálon se, ne induljon már rosszabb feltételekkel, amikor egy állásra jelentkezik megfelelő szakmai kompetenciákkal.
süti beállítások módosítása