Hogy egy nap úgy sikerüljön, ahogyan elképzelted, elkészülj a tervezett feladatokkal a munkában, legyen edzés, tele hűtő ás valami pihentető kikapcsolódás is a napban, nagyon sok tényezőnek kell klappolnia. Konkrétan néha elég egy hosszabbra nyúlt Instagramozás is ahhoz, hogy az egész rendszer boruljon. Pont ezért van az, hogy az időgazdálkodás még mindig a legkézenfekvőbb tényező, ami egy sikeres naphoz kell. Unásig ismételt tétel ez, mégis sokat számít, ha újra és újra átveszed, mik a legfontosabb apróságok. Úgyhogy tettünk egy szívességet, íme!
Először vegyük át listaszerűen a tételeket, utána 5 pontban kifejtjük a legfontosabbak lényegét.
- Mindig a legfontosabb feladattal kezd a napot!
- Tervezz ráhagyással!
- Tarts rendet magad körül!
- Amint a feneked széket ért, láss munkához!
- A hétvégéket pihenésre használd!
- Jutalmazd magad pihenéssel!
- Aludj eleget!
- Korlátozd a közösségi média használattal töltött időt!
- Tanulj meg nemet mondani!
- Dolgozz okosabban, kevesebbet!
- Kezd a napot a legnehezebb feladattal!
Nyilván ezt már egy csomószor hallottad. Ezt szajkózza mindenki, ha csak szóba kerül az időgazdálkodás. De azért, mert tényleg működik. A priorizálás eleve egy jó technika, ha pedig már látod a feladatok listáját és sorrendjét, kevésbé ijesztő, mi minden vár rád egyetlen napon. Lehet, hogy neked a legnehezebb egyben a legunalmasabb feladat is, ezért jobb reggel lenyelni a békát és későbbre hagyni az izgalmas projekteket. Ha két békát kell egymás után lenyelned, akkor is válaszd először a nagyobb békát, utána meg jöhet a kisebb. Ha meg csupa béka van azon a listán, lehet ideje új munka után nézni…
- Tervezz ráhagyással!
Ha tudod, hogy a heti riportot szerdán kell leadni, akkor készítsd el keddre! Ez borzasztó stréber hozzáállásnak tűnik az örök halogatóknak, de olyan hatalmas lelki terhet vesz le rólad az, hogy időt nyertél és a határidő előtt elkészültél, amit csak akkor értékelsz majd, ha magad is átélted. Ugyanígy hagyj időt egy-egy találkozó, előadás, megbeszélés előtt. Mindig az indul helyzeti előnnyel, akinek van ideje hangolódni, hagy magának időt akár egy következő feladatra, akár egy megbeszélés előtt arra, hogy a mosdóban rendbe szedje magát.
- Tarts rendet magad körül!
Nagyon sokszor derül ki, hogy akinek rendetlen az íróasztala, az időzavarral is küzd. Erre persze az a válasz, hogy a zseni átlátja a zűrzavart, de a legtöbben nem vagyunk zsenik. És mégiscsak jobban haladhatsz a dolgaiddal, ha tisztában vagy magaddal, a helyeddel és a dolgaid helyével. ennél fogva a rend, talán unalmas, de megint csak abba a kategóriába tartozik, mint az időben elkészített feladat. Hatalmas könnyebbség. Bármilyen munkakörben sokat segít, ha nincsenek mosatlan csészék, üres ásványvizes palackok, morzsás tányérok az asztalon. ha egyszer rendet raksz és felszámolod a kupacokat, cetliket, szanaszét heverő cuccokat az asztalon, utána lehet napközben átmenetileg rendezetlenebb a kép, távozás előtt csak pár perc lesz rendezni. És milyen más már, hazamenni úgy, hogy ez is megvolt, még sincs holnap!
- Amint a feneked széket ért, láss munkához!
Beérsz, és alig várod, hogy leülhess az Index elé és a kakaós csiga és az elviteles kávé mellett kényelmesen végigolvasd a tegnap este óta történteket? Ha végeztél, gyorsan még átfutod a többi hírportált, a privát levelezésedet és a bulvárra is vetsz egy pillantást? Mire felpillantasz, már 9.45 van és 10.00-kor kezdődik az első értekezlet. Gondolom, elég ismerős a helyzet…Ha igen, nemigen fog tetszeni, ha azt mondom ezzel a kezdéssel az egész napot már az elején halálra ítéled. pedig irtó egyszerű a megoldás. Reggelizz otthon, menj be az elviteles kávéval – valami élvezet azért maradhat, na -, ülj le az asztalodhoz és AZONNAL kezdj bele az első feladatba! Ha így kezded, 9:45-re te már a napi „békát” rég lenyelted, míg a többiek még csak a kakaós csiga morzsáit söpörgetik az asztalról.
Lehet, hogy egy új helyen motiváltabban kezdenél és még a fenti tanácsokat is megfogadnád? Katt ide!